Mijn eerste paar dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Denise - WaarBenJij.nu Mijn eerste paar dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Denise - WaarBenJij.nu

Mijn eerste paar dagen in Sydney

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

14 September 2014 | Australië, Sydney

Hi there mates!

Het is nu 4 dagen geleden dat ik in Sydney aankwam. Mijn vlucht verliep helaas niet volledig vlekkeloos, maar toen ik hier aankwam viel alles op zijn plek. Ik zit in WakeUp Sydney, een heel fijn groot hostel. Momenteel zit ik op mijn bed in mijn kamer met 9 anderen. Lekker druk dus, maar ook gezellig.
De eerste paar dagen had ik een vreselijke jetlag. Je moet overdag echt bezig blijven om 's nachts te kunnen slapen, maar mijn ritme begint weer een beetje normaal te voelen nu. Het is wel gek om te bedenken dat ik nu zo ver weg ben. Toen ik hier aankwam had ik het volledige besef niet dat ik echt in Australie ben. Dat besef kwam pas toen ik op donderdag toen ik naar the Harbour Bridge en Opera House ben gegaan. Het gevoel van het zien van deze gebouwen kan ik bijna niet omschijven. Iedereen kent ze wel van foto's, maar het echt zien, maakte mij bewust van de afstand die ik letterlijk afgelegd heb. Na deze weredberoemde trekpleisters heb ik een wandeling gemaakt door de botanische tuinen. Midden in het drukste van de city ligt daar een super rustgevend park met allerlei soorten planten, bomen, beesten en water. Een betere plek om bij te komen van mijn jetlag kon ik niet bedenken! De dagen erna heb ik ook niet stilgezeten, zo ben ik naar Sealife en het Wildlife Reservaat geweest, heb ik de oude straatjes van The Rocks bezocht, rondgestruind door Darling Harbour, vuurwerk gekeken en vandaag ben ik lekker naar het strand geweest. Niet verkeerd voor 4 dagen toch?
Het is heel fijn maar ook gek om te merken hoe snel je hier nieuwe mensen leert kennen. Als ik in Nederland in mijn eentje ergens zou eten, zouden mensen het raar vinden als je gewoonb bij ze aanschuift. Maar hier is dat meer dan normaal. De hele sfeer is zo anders, dat is heel gaaf om te merken. Ik heb nu 3 vaste groepjes met wie ik veel optrek; allereerst is er een meidengroepje bestaande uit 4 engelse meisjes en 2 duitse, dan is er nog een groepje meiden en jongens uit Noorwegen en dan zijn er nog echte 2 maatjes: Annika uit Duitsland en Cindy, die ik al eerder via Facebook kende (we hebben beide bij activity international geboekt). Naast doe groepjes zijn er ook veel andere gezellige gezichten, zoals een paar Ierse kamergenootjes en een groepje Engelse jongens. Vanavond is de laatste avond dat Annika er is, erg jammer. Een jongen hier zei ook dat dat het nare deel van het backpackers leven is: afscheid nemen van alle leuke,fijne, lieve nieuwe vrienden. Dus ik vertrek nu naar de side bar om daar nog een drankje te drinken. Morgen start ik met mijn Ultimate Ozz week, dat is een week vol super toffe activiteiten met een groep, zoals hiken, sandboarden, dolfin cruise, base camp etc. Ik kijk er echt naar uit! Op naar nieuwe herinneringen!

Ik zal na volgende week wel weer vol zitten met nieuwe verhalen, dus jullie horen later weer van me!


Seeya! xx

ps foto's komen nog, uploaden wil nog niet lukken met de wifi.

  • 14 September 2014 - 14:14

    Gena En Hans:

    Hi lieve Mate,

    We slurpen alles op wat we van je horen en lezen, genieten hierdoor ook wel erg mee hoor!
    Veel plezier volgende week.
    knuffel
    Hans en Gena

  • 14 September 2014 - 16:52

    Gerry & Perer:

    Klinkt goed!!
    Leuk die verhalen,
    we genieten op deze manier lekker mee!!
    Have fun there!
    HUG Gerry & Peter

  • 14 September 2014 - 17:08

    Gerry Namens Oma:

    Hallo Denise,
    We zitten hier in Boschkapelle
    en het is vandaag Bossekermis.
    Ik (oma) ging vroeger dansen als het
    kermis was maar daar ben ik nu een
    beetje te oud voor.
    Ook de paling die we altijd aten is
    een beetje te veel werk.
    Bij het kaarten dinsdag heb ik één keer
    gewonnen en één keer verloren dus
    ik heb kiet gespeeld. Het was heeeeel erg
    gezellig! Ik kijk altijd erg uit naar de
    dinsdagmiddag. Gezellig onder de mensen.
    Ik maak dus ook nieuwe vrienden!!
    Veel groetjes en nog veel plezier daar
    aan de andere kant van de wereld,
    Oma.



  • 14 September 2014 - 21:36

    Vicky:

    Wat ben je stoer! Ik ben zo trots op je. :-)

  • 15 September 2014 - 00:10

    Rozet En Leo:

    Leuk dat het zo leuk daar.
    Wij gaan nu slapen en jij komt uit je bedje denk ik.
    Dus kan ik goede morgen zeggen als wij gaan slapen.
    Raar maar waar. :-)

    groetjes rozet en leo

  • 15 September 2014 - 20:37

    Lydia:

    Zucht......., was ik maar weer zo jong als jij denk ik als ik je verslag lees. Geweldige ervaring moet het zijn. Veel foto's maken hoor. Ik geniet met je mee! Liefs, Lydia

  • 19 September 2014 - 16:57

    Freddy:

    Hoi Denise

    Wat fantastisch om er drie maanden op uit te trekken en zoveel van de wereld te zien. Hoop dat je met volle teugen geniet van alle mooie dingen. Het lezen van je blog geeft veel plezier. Ga natuurlijk wel regelmatig kijken alles gaat. Have a lot of fun.

    Freddy & Edith

  • 21 September 2014 - 11:21

    Chantal En Thijn:

    Hi Denise,
    Leuk om je verhalen te lezen. Afstand is relatief, door je mooie beschrijving voelt je dicht bij.
    Thijn somt hier even alle gevaarlijke dieren in Australië op en specifiek voor jou in Sydney de Sydney-spin, dus als je nog wat weten wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 5817

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 09 December 2014

My Australian Dream

Landen bezocht: