Don't say no in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Denise - WaarBenJij.nu Don't say no in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Denise - WaarBenJij.nu

Don't say no in Australia

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

21 September 2014 | Australië, Sydney

Ik zit nu lekker op mijn bed uit te rusten van een drukke, maar een hele toffe week. Maandag is mijn Ultimate Oz week begonnen imet een city walk. We zitten in een hele grote groep. De citywalk was niet echt heel bijzonder, maar dat komt omdat ik al op eigen houtje de stad was wezen verkennen. Het voelde lichtelijk als een soort schooluitje, maar dat geeft opzich niks. Na tientallen foto's van de omgeving en van de groep zijn Marla, Caroline, Cindy en ik, als de vier Dutchies even gaan chillen in het park. De volgende dag stond er een harbour cruise op het programma; een tocht op een catamaran door de haven van Sydney. Vroeg in de ochtend vertrokken we met een groot aantal donkere wolken in ons vooruitzicht. Gelukkig draaide het weer helemaal om toen we eenmaal stil lagen voor een stuk prachtige rotskust. Zon, zon en nog eens zon, fijn! Toen we terug keerden naar de haven begon het weer flink te waaien, alsof het voorbestemd was dus. Die avond hebben we onze tassen moeten inpakken, omdat we de volgende dag naar Basecamp zouden vertrekken. Basecamp was echt awesome, pas toen we daar aankwamen voelde ik me een echte backpacker. Midden in de natuur, verblijven in kleine cabins voor 6 personen en omgeven door wilde dieren. Onderweg naar Basecamp, zo'n 3 uur rijden van Sydney, kwamen we groepen kangoeroes tegen, waauw, wat gaaf om die in het echt te zien rondspringen. De cabins waar we verbleven zijn van Michelle, een ontzettend stoere vrouw die dieren red, opvangt en weer vrijlaat wanneer het kan. Haar hele instelling is echt wonderbaarlijk! Fijn dat ik haar heb mogen leren kennen! Na een korte uitleg over 'What to do when you see..' gifitige slangen en spinnen, kwam Josie, een tamme kangoeroe die je kan knuffelen, van onder het huis. Ze is echt super nieuwsgierig en heel zacht. Ik heb zelfs met haar kunnen neuzen-neuzen. Josie verblijft vrijwillig bij Michelle, ze kan gaan en staan (springen) waar ze wilt, ook echt weg. Michelle vertelde dat Josie ooit een keer weg zal gaan, als er een groep kangoeroes langskomt. Maar tot die tijd zal Josie bij basecamp blijven. Naast Josie waren er nog twee joeys (baby kangoeroes), heel veel vogels, possums (soort combi van een kat en een eekhoorn), koala's (die hebben we niet gezien) en heel veel muggen (momenteel heb ik meer muggenbult dan been). Na deze introductie zijn we redelijk vroeg ons bed in gedoken. Het koelde heel erg af, dus het werd flink koud in de houten hutjes. Gelukkig waren er veel wollen dekens om onder te slapen. De volgende dag was het aller aller allergaafste wat ik tot nu toe gedaan heb: een 4 wheel drive door de zandduinen die nog tot de Aborginals horen, en wat voor zandduinen! We gingen bijna helemaal verticaal! Na het crossen door het zand was het tijd voor het sandboarden. Whooo... Dat is zo gaaf! Je gaat op een soort klein surfplankje/skateboardje het zand af. Het was behoorlijk steil, 60 meter lang, dus in het begin stond ik daar wel even met knikkende knieeen. Maar verleg je grenzen, zoals Caroline zei, dus daar gingen we! Zand overal: in je oren, neus, kleren etc. Al dat zand hebben we weg laten waaien bij het aanliggende strand. Na een korte stop bij basecamp zijn we in groepjes gaan hiken in Tomaree national park. Een redelijk heftige klim, maar het uitzicht was fantastisch! We hebben de dag afgesloten met een barbie (bbq) en een groot kampvuur op het strand. De laatste dag van basecamp begon ook weer geweldig, we mochten de joeys vasthouden, terwijl hun buidelzakken verschoond werden. Wat een schatjes, je moest ze heel dicht tegen je lichaam houden, zodat ze denken dat ze in de buidel zitten. We mochten ze niet echt aanraken, omdat ze binnenkort weer terug naar de grasvlakten mogen. Na het knuffelen zijn we op een boot gestapt om dolfijnen te spotten. Helaas waren er maar een stuk of 3 zichtbaar. Het was te koud om met de dolfijnen te zwemmen in het net naast de boot, jammer genoeg. Na de boottocht keerden we terug naar Sydney, gek om dan weer in de drukke stad te zijn. Ik vond juist dat ruwe, wildere deel veel mooier en inspirerender. Het is dan ook niet gek dat ik heel erg uitkijk naar maandag, want dan start ik met Surfkamp! Yes! Mijn plannen voor mijn reis zijn verder nu al helemaal veranderd; maandag 29 september, na surfkamp, vlieg ik met Marla, Caroline en Finlay (Engelse jongen) naar Cairns. Daar meeten we met andere mensen uit onze Oz-groep, zoals John en Jenny, Sam, Jake etc. We reizen dan vanuit Cairns verder met een campervan langs de kust terug naar Sydney. Vervolgens heb ik dan nog 2 weken ongeveer om naar Melbourne en the Great Ocean Road! Wow, don't say no in Australia and just do it!

xx

  • 21 September 2014 - 17:24

    Emke:

    Denise wat een verhalen!!! Super stoer in zo'n vierwheel en wat zijn die joeys lief (jaloers).. Fijn dat je het echte backpack-gevoel heb beleeft en zo te lezen smaakt het naar veel meer

  • 21 September 2014 - 21:21

    Ankie:

    Nise!
    Leuk om je verhalen zo te lezen!:) je maakt veel mee zo, ik krijg zin om ook te zijn waar jij bent. Maar misschien moet je don't say no in australia, just do it. Gewoon breder pakken. Don't say no in life, just do it!
    Hele dikke knuffel! En tot sprekens!;)

  • 21 September 2014 - 23:00

    Vicky:

    Wat een belevenissen, Nisie! Stoer en inspirerend. Heel fijn om te lezen - en ik kijk uit naar je nieuwe verhalen. Goede reis naar surfkamp, en daarna een mooie roadtrip met de campervan! xV

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 5822

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 09 December 2014

My Australian Dream

Landen bezocht: